Po dzisiejszych testach na torze pod Barceloną Nico Rosberg uważa, że testowana przez Mercedesa końcówka wydechu, która miała w prosty sposób poprawić brzmienie jednostki V6 turbo, nie zdała swojego egzaminu a inżynierowie chcąc poprawić efekty akustyczne w F1 musza wysilić się nieco bardziej.
Mercedes testował tzw. „megafon” przez tylko 13 pierwszych okrążeń dzisiejszych testów, później powracając do standardowej specyfikacji wydechu. Rosberg, podobnie jak inni obserwatorzy, uważa że niezbyt urodziwy dodatek na wydechu W05 Hybrid, nie poprawił w sposób zadowalający brzmienia teraźniejszej Formuły 1.„Niestety nic to nie zmieniło więc musimy dalej pracować w tym temacie” mówił po testach Niemiec. „Chcemy, jako zespół, sprawić aby sport ten był głośniejszy. Musimy dalej naciskać i wypróbować inne rozwiązania, gdyż to się nie sprawdziło. Było tak samo jak poprzednio- nic się nie zmieniło.”
Rosberg, pokonując dzisiaj 102 okrążenia Circuit de Catalunya uważa jednak, że miał produktywny dzień pracy.
„Dla przykładu pracowaliśmy przy hamulcach, gdyż to obszar, w którym nie czuję się pewnie w tym roku. Pracowaliśmy więc nad różnymi rozwiązaniami. Znaleźliśmy wiele ciekawych rzeczy, ale poza tym przyglądaliśmy się wielu innym rzeczom związanym z silnikiem. Taki dzień jest bardzo cenny dla nas. Podczas weekendu wyścigowego nie można testować wszystkiego w ten sposób, gdyż żaden przejazd nie jest taki sam jak kolejny, a dzisiaj wszystko było takie same- nowe opony, paliwo. Jednym słowem wiele się nauczyliśmy.”
14.05.2014 20:33
0
to jest śmieszne co robią. za pomocą trąbki robią z gówna gówno. następnym krokiem będzie montowanie głośników, porażka
14.05.2014 22:35
0
A dlaczego testują ten "patefon" na torze, a nie na hamowni? Łatwiej, szybciej, w krótkim czasie można sprawdzić kilka wariantów.
14.05.2014 23:03
0
1 i 2 - na pewno wiedzą co robią. Widocznie nie tak łatwo osiągnąć wymagany efekt.
14.05.2014 23:29
0
Na hamowania sprawdzali wcześniej ale w pomieszczeniu cieżko jest odtworzyć warunki wyścigowe...
14.05.2014 23:30
0
Dźwięk z tego patefonu jest chyba gorszy niż bez niego. Obawiam się, że jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie ilości cylindrów... tyle w temacie :/
14.05.2014 23:33
0
Wydech z malucha fajnie by się sprawdził, przy takich obrotach byłoby porządne pierdzenie
14.05.2014 23:48
0
to zdjecie wyladuje na wioch.pl xD
15.05.2014 14:10
0
"...Rosberg, podobnie jak inni obserwatorzy, uważa że niezbyt urodziwy dodatek..." - tak sobie myślę, że wyglądu tych samochodów, choćby dodać do nich nie wiem jak szkaradną część, już bardziej spierd... się nie da.
15.05.2014 14:46
0
To inżynierowie Mercedesa się popisali. A tak na poważnie, to nie rozumiem po co sztucznie poprawiać dźwięk silnika, to tak jak nosić cycki silikonowe.
15.05.2014 20:30
0
@up Różnica polega na tym, że na niektóre, podkreślam: niektóre cycki silikonowe miło popatrzeć.
15.05.2014 20:41
0
Krótko - facepalm. A co do dźwięku w telewizorni, bo tego też niestety brakuje, zwłaszcza na starcie (no gdzie ten ryk kilkudziesięciu bolidów?!), to wystarczy inaczej umieścić mikrofony, odpowiednio dobrać balans i większość kibiców będzie usatysfakcjonowana.
15.05.2014 22:27
0
LUDZIE! Niech wyścigi odbywają się normalnie, a w głośnikach na torach niech leci ten sam wyścig z sezonu wcześniej. :))))) Skończmy tą farsę z F1. Żenada :D
16.05.2014 20:04
0
@3 koles z glosnikami ma racje, V10 i ogien na tloki. Zalosne
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się